Association of plasma phospholipid long-chain omega-3 Fatty acids with incident atrial fibrillation in older adults: the cardiovascular health study.
Publication Type:
Journal ArticleSource:
Circulation, Volume 125, Issue 9, p.1084-93 (2012)Keywords:
2012, Center-Authored Paper, February 2012, Public Health Sciences DivisionAbstract:
Experimental studies suggest that long-chain n-3 polyunsaturated fatty acids (n-3 PUFAs) may reduce the risk of atrial fibrillation (AF). Prior studies evaluating fish or n-3 PUFA consumption from dietary questionnaires and incident AF have been conflicting. Circulating levels of n-3 PUFAs provide an objective measurement of exposure.

Doing Business with Arnold Library
Weintraub Building, B1-010
(206) 667-4314
library@fhcrc.org





